fbpx Skip to content

GroeiKernen

Missionair jaartraject met training en coaching

Een Groeikern is een jaartraject met missionare training en coaching voor jouw team om je eigen omgeving te bereiken met het evangelie van Jezus.

Groeikernen

Een Groeikern is een groep mensen die hun eigen netwerken van vrienden, collega’s, familieleden of klasgenoten veranderd willen zien worden door de liefde van Jezus. De kern die jullie met elkaar vormen wordt een bron van zegen, waardoor mensen veranderd kunnen worden door de kracht van het evangelie. Ook in jouw omgeving liggen zoveel kansen om de hoop in Jezus aan mensen te brengen. Wij gaan helpen om die mogelijkheden te zien.

Een Groeikern komt regelmatig (bij voorkeur wekelijks) samen. Vaste ingrediënten zijn voorbede voor niet-christenen uit eigen netwerken, Bijbelstudie, delen van getuigenissen en ervaringen, bidden voor elkaar en natuurlijk gezelligheid met elkaar.

Ik heb een vraag over Groeikernen

Als je je afvraagt of een Groeikern wat voor jou kan zijn, stuur ons dan gerust een berichtje met je vragen. We reageren dan zo snel mogelijk op je. Indien gewenst zouden we bij jullie langs kunnen komen of een Skype meeting plannen. Zo kunnen we meer uitleg geven en specifiek ingaan op je vragen.

Jaartraject met training en coaching

Een jaar lang gaan we in jou en je team investeren. Dat doen we door twee trainingsdagen en maandelijkse coaching. Vanuit The God Story hebben we jarenlange ervaring als het gaat om het starten van missionaire werken, waar discipelen van Jezus uit voortkomen. Deze expertise delen we graag met Groeikernen door het land.

Training

We doen twee keer een training op een zaterdag voor alle Groeikernen tegelijk, met:

  • Trainingssessies: leren het evangelie op een ontspannen manier in je eigen omgeving te delen, discipelen maken, principes van een Discipelmakende beweging en groeien in voorbede
  • Plan en doelen ontwikkelen: Gods visie ontvangen, maken plan van aanpak, persoonlijke leerdoelen formuleren, coaching sessie over plan en doelen
  • Ontmoeting met andere Groeikernen

Coaching

Door een vaste coach van The God Story word je uitgedaagd, bevraagd en ondersteund. We hebben een keer per maand een teamcoaching gesprek via een video call, met:

  • Coaching voor alle deelnemers aan jouw Groeikern
  • Plan en doelen monitoren
  • Ruimte voor vragen

Jouw team

Je omgeving bereiken doe je niet in je eentje. Samen optrekken in een team zorgt voor aanmoediging, nieuwe inzichten en vrienden om op te steunen en om mee te vieren. Kortom: in je eentje ga je misschien wel sneller, maar als team kom je verder.

Wij adviseren om met een team te werken van minimaal 4 personen. Minder maakt het team kwetsbaar. Maak het team bij voorkeur ook niet groter dan 8. Je meldt je dus als team aan voor het Groeikernen-traject.

Maar ik heb al zoveel...

Veel mensen zijn druk en hebben geen tijd voor extra activiteiten. Misschien jij ook wel. Het voordeel van een Groeikern is dat het naadloos kan aansluiten bij wat je al doet als reeds bestaande groep. De invulling van je groep wordt dan een jaarlang (deels) de Groeikern. Denk aan je:

  • Bijbelkring
  • Studentengroep
  • Kampvuuravond
  • Vrouwengroep
  • Gebedsgroep

Jouw omgeving bereiken

De opdracht is om discipelen te maken (Mat. 28:19). Discipelen maken zelf ook discipelen. Daarom is dat altijd het richtpunt: niet-christenen worden geholpen volgelingen van Jezus te worden, die op hun beurt in hun eigen omgeving en netwerken weer volgelingen van Jezus gaan maken.

Voor iedereen werkt dat anders. De beste mogelijkheden in jouw omgeving liggen in de relaties met studiegenoten, collega’s of andere mensen die je regelmatig spreekt. We gaan je helpen om te groeien in onderstaande stappen op een manier die bij jullie situatie past:

  • Bouwen aan relatie
  • Delen van het evangelie
  • Iemand tot Jezus leiden
  • Discipelen maken, die zelf ook discipelen maken
  • Groeien in voorbede

Kosten

De komende maanden zal Groeikernen als een pilot starten. Daarom vragen we alleen een vergoeding voor door ons gemaakte kosten (kilometers tijdens de trainingsdagen en eventuele huur, lunch en trainingsmaterialen) plus een vrije gift naar keuze. De gift gebruiken we om de kosten van ons werk te kunnen financieren en verder te ontwikkelen.

Na deze pilotfase zal er een vast tarief per Groeikern gerekend worden.

Data trainingsdagen & locatie

De trainingsdagen zullen op twee zaterdagen plaatsvinden:

  • maart 2021 (exacte datum volgt)
  • oktober 2021 (exacte datum volgt)

De trainingslocatie is bij voorkeur in het kerkgebouw van een van de leden van de deelnemende Groeikernen. Hierover zullen we samen overleggen. Uiteraard volgen we de dan geldende Corona richtlijnen.

Ik heb een vraag over Groeikernen

Als je je afvraagt of een Groeikern wat voor jou kan zijn, stuur ons dan gerust een berichtje met je vragen. We reageren dan zo snel mogelijk op je. Indien gewenst zouden we bij jullie langs kunnen komen of een Skype meeting plannen. Zo kunnen we meer uitleg geven en specifiek ingaan op je vragen.

× Doorpraten?